Myslíte si, že když vytáhnete své auto jenom občasně na projížďku, tak tím šetříte baterii? Nebo že vám s ní v létě žádné problémy nehrozí? Bohužel to není pravda. Pročtete si tento článek a zjistíte, že to není až tak jednoduché

motor Opelu

Po všech zimních nezbytných úkonech jste se konečně dostali do auta, zatočili klíčkem a ono nic. Pravděpodobně máte vybitou baterii. To je jeden z častých důvodů. Nejspíš se vám podaří odchytit jiného motoristu, aby vám pomohl, ale k nastartování budete potřebovat startovací kabely. Mějte je proto stále v autě. Třeba díky nim uděláte dobrý skutek a někomu z podobné šlamastiky pomůžete. K dalším technickým vymoženostem patří startovací stanice, která disponuje dostatečnou energií pro samotné nastartování. Její cena je však několikanásobně vyšší.
auta na pláži

Abyste předešli úplnému vybití, tak je třeba baterii udržovat stále nabitou. V případě, že jezdíte denně dlouhé trasy, tak dochází k jejímu nabití. Avšak krátké trasy už mohou být problém, jelikož nedojde ani k pořádnému zahřátí motoru, což baterii nedobíjí dostatečně. Jestliže používáte auto občasně nebo jenom na menší vzdálenosti, tak byste měli baterii pravidelně dobíjet, a to minimálně jedenkrát za měsíc. Pokud necháváte vůz zcela odstavený a jedete se projet jen párkrát ročně, tak používejte nabíječku jednou za tři měsíce, protože by jinak došlo k úplnému a nevratnému vybití.
oprava motoru

Všechny extrémy autobaterii škodí, tedy nejen nízké teploty, ale i ty vysoké. Pokud je to možné, tak nechávejte auto ve stínu. Jestliže zrovna panují tropy, tak zkuste omezit klimatizaci a nedobíjejte elektroniku v autozásuvce. Rozhodně vozu prospějete, když ho vezmete alespoň co dva dny na delší vyjížďku, než je přejezd k obchodu o pár bloků dál.

A nakonec si poznamenejte do kalendáře, kdy končí životnost vaší autobaterie. Přestože zatím funguje, tak tomu nemusí být nadlouho a může vám vypovědět službu zrovna v tu nejhorší možnou dobu.