Málo kdo ví, že Kopřivnická automobilka je nejstarší továrnou na výrobu aut ve střední Evropě a v celosvětovém měřítku je druhou nejstarší. První osobní automobil opustit brány výroby již v roce 1897 a nákladní pak o rok později.
logo Tatry
Ignác Šustala, živnostník, který se v Kopřivnici zabýval zejména výrobou drožek a povozů, založil společnost již v roce 1850, tedy ještě za Rakouska – Uherska, ta se v průběhu času různě transformovala, kdy od kočárů bylo upuštěno a začaly se vyrábět osobní a následně nákladní automobily, ale také lokomotivy nebo tramvaje. Prvním modelem byl osobní vůz s názvem Präsident. Pod označením Tatra se začaly první vozy vyrábět po vzniku samostatného Československa.
Mezi nejznámější nákladní vozy automobilky jistě patří Tatra 111 nebo Tatra 138. Tyto a také další vyrobené náklaďáky byly oblíbené jak u nás, tak také v zahraničí. Tatrovka exportovala do 53 zemí téměř po celém světě.
Po roce 1990 a ještě následně na začátku 21. století se začala Tatra zaměřovat i na výrobu vojenských vozidel. Konkrétně v roce 2002 začala vyrábět auta pro Armádu České republiky.

V současné době patří Kopřivnická Tatra pod koncern Tatra Trucks a.s. a vyrábí jak nákladní vozidla, tak vozidla, určena pro speciální účely, tedy pro armádu nebo například pro hasičské záchranné sbory.
V souvislosti s automobilkou však nelze opomenout ani legendární osobní nebo závodní vozy. Ve dvacátých letech byly vyráběny osobní automobily s označením Tatra 10, 11, 12, 17, či 20. Jednalo se různé typy ať malých, či větších aut, limuzín nebo otevřených vozů se stahovací střechou. Ve dvacátých a třicátých letech bylo vyrobeno a vyvinuto přes dvacet typů vozů. Nejvzácnějším modelem, Tatrou 80, jezdil například prezident Tomáš Garrigue Masaryk.
model Tatry
Po druhé světové válce přichází na scénu nový model značky s názvem Tatraplan, v padesátých letech pak Tatra 603. Model Tatra 613 je pak znám jako reprezentační automobil českých státníků. Posledním vyrobeným osobním automobilem pak byla limuzína Tatra 700. V současné době se již management společnosti nechal několikrát slyšet, že by rád obnovil výrobu právě osobních automobilů. Necháme se tedy překvapit.
Kdo chce vidět uvedené a ještě další typy vozidel, jak osobních, tak závodní, nebo například legendární Tatru Karla Lopraise, se kterou vyhrála Rallye Dakar, pak má možnost navštívit Technické muzeum v Kopřivnici, kde jsou modely k vidění. A jistě se dozví i spoustu dalších zajímavostí.